Decemberkänslor

Nu i december brukar det vara fint ute, vitt och kallt, snö helt enkelt. Men nej, i år bestämmer sig snön för att luras lite! Den 1 advent i år kom snön för första gången. Det stannade kvar i 2 dagar innan den bestämde sig för att vara en bitch och försvinna. Regnet kom, och det fanns inget kvar, allt var borta. Det enda som finns kvar av snön nu är enstaka snöklumpar som mestadels består av fruset vatten och grus. INTE KUL!
.
Jag längtar så oerhört mycket till julen nu! Det jag älskar mest med julen är stämningen. Jag tror många av er kan hålla med mig där! Jag älskar hur man kollar på Kalle Anka, äter pepparkakor, dricker glögg/julmust, äter julmat. Och jag får ju inte glömma julklapparna! :) Men jullåtarna är även helt underbara! Underjuletid kan jag acceptera sådan musik som jag vanligtvis inte skulle lyssna på. Jag brukar t.ex. inte lyssna på dansband men under jul så finns det många jullåtar som är i "dansbandsstil". Och det är helt ok! För allting är underbart under julen!
.
Jag skrev även klart min önskelista igår så nu får man sitta och rulla tummarna! Jag har b.la. önskat mig Star Wars filmerna, helst de 1,2,3 eftersom jag redan har 4,5,6 på VHS. Och på tal om filmer så finns det ju några som man bara MÅSTE se under jul, som t.ex. "Tomten är far till alla barnen", "Grinchen" och jag tycker faktiskt att Kalle Anka på julafton räknas som film...
.
På Söndag är det andra advent! *happyface*
Pözz alla som läser min blogg :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0